20091127

Frågan är ju om jag verkligen är så förutsägbar som jag tror att jag är, och tyvärr är svaret ja. Kunde redan igår föreställa mig själv
- ta en rejäl sovmorgon - check, sov till 1130
- softa omkring i morgonrocken halva dagen - check, bytte om för en kvart sedan
- komma på när klockan började närma sig mycket att jag fortfarande inte har pluggat nåt - 0,5 check, dagen är ju inte över än.

Ibland känner jag mig ganska tragisk som kan förutse min framtid på det sättet. Vet att jag måste plugga lite idag för att jag ska slippa stressen sen om ett par veckor, och jag vet också att om jag sätter mig med uppgifterna så är jag klar inom en vecka, men vart har motivationen och inspirationen tagit vägen? Jag gissar på att de har åkt på en solsemester på obestämd tid, eller åtminstone tills solen och värmen kommer tillbaka hit.
Ikväll ska vi fortsätta packa hade vi tänkt, och det är väl lika bra, för annars kommer väl stressen med det också. Tror inte vi ska anlita folk från Ludvika ivf, då sparar de även gamla ostkrokar som ligger i skålarna. Snabba, effektiva, och tänker inte ett dugg på att mögel bland de egna sakerna kan uppstå.
Nej, lika bra att man gör något själv så det blir ordentligt gjort.
Prio ett för dagen blir att flytta datorn från sängen till skrivbordet, starta spotify och sedan försöka ta tag i uppgifterna. Måste skriva en recension på en bok som jag nyligen läst ut, och jag måste nästan göra det ganska snart för att jag ska kunna komma ihåg vad boken handlade om.
Tro vad man ska göra till middag idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0