lördagnatt

Åh, idag har det blivit grejer gjorda vill jag lova! Dagen började med att jag mötte upp mamma på stan för en fika, och sen hjälpa henne med nya brillor hos optikern, sen hem och lämna katten till henne och börja tejpa till lister och diverse för en ommålning i hallen.
Har målat båda strykningarna och det ser skitsnyggt ut! Ångrar nu att jag inte har någon före-bild, men en efterbild ska jag nog kunna bjussa på när vi fått in möbler och annat myspys där :) Grått blev det ivf på väggarna nu, och det blev mycket mer enhetligt i hela lägenheten. Resten av lägenheten är tapetserad i en ljust grå randig tapet, med ett par vita väggar, och det blev så bra nu med det gråa istället för det gamla gulrandiga som vi var döless att se! Hinner dock inte göra nåt imorgon, eftersom det är klippning och Pelles födelsedagsmiddag på kalendern, men på söndag tar vi bilen till birsta för att shoppa lite! Äntligen får vi göra om lite! Jag har varit så rastlös i lägenheten jättelänge nu, då vi inte haft nåt att göra, eller kunnat göra, men hyresvärden gav sitt godkännande, och betalade till och med färgen, så det gick ju som smort måste jag säga! Åh, det känns så bra!
Imorgon blir det som sagt födelsedagsmiddag för Pelle på kvällen eftersom han fyller år imorgon. Var med mamma på stan idag en stund efter optikern för att hjälpa henne välja present. Han brukar ju vara nöjd med det mesta så vi får hoppas på att det blev bra :)
Nej nu ni barn är det nog dags för mig att sova också. Är inte hela världen om jag vänder lite mycket på dygnet eftersom jag ändå ska jobba på måndagnatt och har ingen lust att somna då ;p
Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0