20091209

Nu hörrni har det hänt grejer! Kan börja med att berätta om det glada nyheten att jag har kommit in på sjuksköterskeutbildningen i Sundsvall med start den 18 januari!

Sen allt annat som händer är det som händer i lägenheten, och det verkar som om vi kommer bli klar i sovrummet imorgon. Var nere i Birsta idag och köpte heltäckningsmattan på Bauhaus, sen åkte vi ner på IKEA och köpte handtag till alla garderobsdörrar, samt åkte in på Kvik och lämnade in ritning på köket så de får ordna ett nytt kök till oss. Ska bli väldigt spännande att se hur de tänker och se vad det hela kan bli för nåt!
Ikväll har vi i varje fall målat taket i hallen, målat sista svängen i garderoberna i sovrummet och lagt ut mattan i sovrummet så den kan lägga till sig lite. Imorgon ska jag putsa och feja lite, tänkte ta och dammsuga hallen så det är rent där när vi börjar tapetsera där imorgonkväll, sen ska jag nog också måla i garderoberna i hallen också. (För er som inte förstår varför jag målar inuti garderoberna kan jag berätta att det var brundassig masonitskiva där som såg väldigt äcklig ut).
Imorgon ska vi också köpa listerna till sovrummet, och sen kommer Kent och hjälper oss sätta fast mattan och listerna, och sen är det egentligen bara dörren som ska målas och fönsterbrädan som vi ska sätta dit, och sen är sovrummet klart! Alltså inte alls nåt mycket! Kan knappt vänta tills vi kan flytta in och allt är klart och man får börja med sånt som jag tycker är roligast med det hela; INREDNINGEN!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0