20091206

Nu är vi äntligen hemma efter att ha spenderat nästan hela dagen i lägenheten och tapetserat och donat på lite småsaker. Fick hjälp av Chris pappa med första neutrala tapeten samt fondtapeten som var mönsterpassning, resten fick vi göra själv. Efter att han åkt vid 5tiden åkte vi till mamma och Pelle för att äta middag, och sedan åkte vi tillbaka till lägenheten och fortsatte dona på, och första väggen vi tapetserade själv gick som en dans, och kändes som om vi faktiskt inte skulle bli så sena, men sen började det jävlar nåt utöver denna värld.
Alla kontakter, telefonjack och bredbandsuttag började ställa till det hela först, så det var bara att starta om, sedan gick två våder bra, och tredje mot hörnet sket sig. Visade sig att det var över en cm sned vägg (eller våd) så när vi rivit bort den hade vi endast EN våd kvar att använda, och som tur var så löste det sig genom att övermäta lite väl för mycket, men hellre det än att man står där med en 3mm glipa längst ner.
Känns väldigt bra nu att sovrummet nästan är klart, ska småputsa lite i garderoben, lägga in matta och sätta dit listerna bara, sen är det färdigt! Grovarbetet i sovrummet är äntligen över, och det är nog det som känns allra bäst! Nu är det bara hallens tapetsering kvar (vet inte om det kan klassas som "bara").

Imorgon blir det först jobb till kl 13, sedan 1330 ska jag till ryggis och knäcka och töja lite i ryggen, och förmodligen kommer Kenneth att gnälla för att jag inte stretchat mina ljumskar så pass mycket som jag skulle behöva. Dessutom känns det som om min rygg är som en puckelpist, lite träningsvärk, lite överbelastning.
Efter att jag varit på ryggis ska jag till lägenheten, städa ur sovrummet och måla insidan av garderoben, och sen hämta Chris och sen åka tillbaka och börja i hallen. Kommer kännas så himla skönt när det är klart! Kommer bli så fint!
Tänkte slänga in ett par bilder från sovrummet också så ni får se hur det ser ut. Tyvärr glömdes riktiga före-bilder bort, så ni får nöja er med illusionen att rummet var himmelsblått, med havsblåa lister :P





Kommentarer
Postat av: yvonne pettersson

Snygg tapet hoppas det går bra med resten av tapeterna.

2009-12-08 @ 12:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0