20091203

Nu börjar det ta sig i lägenheten i alla fall. Idag på förmiddagen var jag och Chris där och slipade det sista i sovrummet, och sen åkte han hem och gjorde sig klar för jobbet, och undertiden slipade jag klart det sista. Imorgon blir det spackel och lite mer slipning samt att ta bort alla lister, sedan börja i hallen. Tapeterna har förresten kommit idag också, så ska väl hämta ut dem imorgon är det tänkt. Är riktigt spänd nu för hur det kommer se ut när vi är färdiga, har en någorlunda vision på hur det kommer bli, och det roligaste kommer ju när grovarbetet med tapetsering och golvläggning och sånt är klart och vi kan börja flytta in och mysa till allt. Kan nästan tänka mig att det kommer vara jag som står för det mesta med inredningen sen och allt småpyssel :)
Ikväll ska vi nog också beställa de nya fönsterbrädorna. Sen ska vi köpa nya lister också under helgen. Tänk vad mycket man hinner göra ändå när vi både kan jobba samtidigt och i skift när vi jobbar om varandra. Ibland är det bra att inte bara jobba måndag-fredag 8-17 eller nåt sånt.
Nä, nu måste jag ta en snabbdusch och skölja av allt damm så det inte virvlar runt mig på jobbet ikväll. Chris jobbar också kväll idag, och sen ska han, Jeppe och Jansson ha sin alternativa julfest på big boy som jag skrev om för några dagar sedan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0