Lärarmiddag och mösspåtagning

blev tyvärr ingen uppdatering igår, eftersom dagen var fylld med saker!
jag gjorde min allra sista skoluppgift nånsin på gymnasiet, sen åkte jag hem, duschade och grejade lite, sen åkte jag ner till sundsvall igen för att gå på lärarmiddagen vi skulle ha på primero. mötte upp tjejerna utanför skolan där de stod och tränade på hyllningssången som vi skulle sjunga för marie senare. sen fick vi gå in runt 6, satt där vid borden och det var bara vi där. med andra ord; vi var de enda som var i tid. sen verkade det som att det tog en jäkla tid för de andra att komma in när de var tvungen att pricka av varenda en när de kom in. men tillslut så hade alla kommit in och rektorn och bitr. rektor höll ett litet tal för oss innan det blev dags att äta. maten var jättegod och vi fick tillräckligt för att bli ordentligt mätta också. det blev potatisgratäng, fläskinnerfile och grönpepparsås. efter middagen blev det underhållning av en lärare från skolan som sysslar med magi, så han stod först och trollade, sen skulle lärarna hålla sina hyllningstal till sina elever. våra lärare sjöng först en sång för oss, sen hade vår mentor skrivit personliga brev till var och en av oss, så jag tror att tillslut satt hela klassen och bölade. men det torkade vi undan så kom de in med efterrätt, pannacotta med nån jordgubbssås uppepå. väldigt gott! när allt var ätet och undanplockat kom dj:en och vi flyttade lite bord så vi hade ett dansgolv, och där eller i baren spenderades större delen av kvällen.
jag åkte hem runt 11, för då var min hals helt krasch, så mådde inte så bra. men det var en väldigt lyckad kväll med massa kort som åker in i minnesboken senare!


idag blev jag väckt av mathilda som ringer i panik och säger att projektrapporten MÅSTE in idag före 10 för att vi ska få ett betyg, så det var bara att dra fram datorn då och skriva ihop allt. men låg i sängen och gjorde det. orkade verkligen inte sätta mig i soffan :p men rapporten blev klar och den var inskickad kvart över 9 =)
sen var det bara att kliva upp och äta och göra sig iordning för att sedan ta bussen ner till sundsvall 5 i 11 för att samlas på skolan. jag och magda gick först och åt innan vi gick upp till NO labbet där de satt och drog i sig helium som jag vet inte vad. så där satt vi och skrattade och hade det bra innan det var dags att gå ner till torget för att genomföra mösspåtagningen. tror det var några estettvåor som hade sånguppträdande, sen fick vi ta på oss mössorna och släppa ballongerna, och efter det var det slut. kort och skön dag idag måste jag säga :p
gick på stan sen efter för att leta efter en väska till balen, och hittade en jättesöt liten kuvertväska nu. ÄNTLIGEN!! har letat hur mycket som helst, men har bara funnits blanka, men jag ville ha en matt. och vips så var det inhandlat och klockan blev hemfärd.

nu har jag ägnat hela eftermiddagen med att tömma kameran på massa kort. kolla in dem på min bdb :)

Kommentarer
Postat av: Frippi

Vad mysigt ni verkar haft det :D:D Äntligen är allt på gång!! Men jag har ju min gröna klänning jueee ;)

2008-05-28 @ 21:21:14
URL: http://friidaemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0