första majtåg och bergsåkers hattparad

var för det första en väldigt trevlig valborg igår. åkte upp till frida vid 6tiden och grillade, och alla vart så mätta så vi satt bara kvar på våra stolar och svällde hela kvällen tror jag ;P sen vid 9 åkte jag och hämtade gull och vi åkte runt lite och kikade lite på majbrasor och så =)

sen imorse var det bara att kliva upp när klockan ringde för vi hade vårat vanliga förstamajtåg med paraden. var lite nervös innan för jag skulle leda hela orkestern genom stan, men som tur var så gick några politiskt insatta framför med sina flaggor och fanor, sen åkte även polisen framför för att stoppa bilarna så de inte körde över oss och så ;P höll på att dö också av hatten. har nämligen fått en ny, och den är lite för liten, så när vi stod där på torget så höll jag på att få syrebrist i huvudet, så fick putta upp hatten lite diskret för att trycket skulle lätta lite =)

sen efter det så var det bara att springa tillbaka till mellanholmen och sätta sig i bilen för att gasa ner till bergsåker. där var deras årliga hattparad. började med att vi hade en konsert utanför och gjorde våra program där, och det höll dessutom på att regna undertiden vi hade konsert. blev skapligt kallt om händerna kan jag ju säga :P
sen efter konserten utanför fick vi våra lunchbiljetter för att äta lunch. och det tog aslång tid att först komma fram och få beställa och det var massa strul hit och dit när vi alla skulle beställa. det fanns heller ingenstans att sitta, men jag, linda och hennes pojkvän smörade in oss i nåt VIP bås och fick sitta och äta våra hamburgare där :p

sen var det dags för själva hattparaden vid 3, så vi gick där hela paraden på travbanan och efter oss kom alla finalister i hattparadstävlingen.

var en väldigt trevlig dag måste jag säga, även om det stundtals var väldigt kallt och väldigt uttröttande :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0