tankar i natten

jag hatar verkligen att inte kunna somna om kvällarna. finns nästan inget värre. nu sitter jag uppe, klockan är halv 2 och mitt huvud verkligen dunkar över att det behöver sömn. men vill resten av min kropp sova? nej, skulle inte tro det.

sitter och tänker och funderar över allt och ingenting just nu. smälter skvallret från mamma tidigare ikväll, om gravida f.d klasskompisar, stora åldersskillningar i förhållanden, grillmat, om att jag ska åka dit imorgon, lägenhetssökande och gud vet vad.
orkar inte med att vara vaken såhär. det verkligen tär på kroppen. skulle helst av allt bara vilja sova nu. men är inte kroppen trött så är den inte. vet inte vad jag ska göra åt det heller. gick upp för ca 30 min sedan och gjorde lite fika i hopp om att kroppen skulle slappna av lite, men icke. det var då inte fallet ivf.
sitter också och funderar på framtiden. är ju som det kallas vuxen nu också, nu när skolan är slut och allt. sitter och funderar över mina framtida studier, och massa annat, och det känns som om jag inte kommer vara färdigutbildad till det jag vill inom 10 år. det känns som om tiden bara runnit ifrån mig, och jag vet inte vad jag ska göra. låter jag konsig? känns ivf väldigt konstigt att tänka så. men jag har haft som dröm sedan jag var liten om att jag vill gifta mig och skaffa barn och familj innan jag är 25, men för allt det krävs nästan ett fast jobb för att jag ska kunna genomföra min dröm. men om jag ska ha ett fast jobb och hela baletten innan jag är 25 brister mina yrkesdrömmar.
kanske är det så att jag börjar tänka tillbaka på mina 3 år som frisörelev på johnbauer. på vad jag kunnat inrikta mig på istället. känner nu i efterhand att det verkligen inte var något för mig och att jag kunde lagt de tre åren på någonting annat istället. men vad vet man egentligen när man är 15? vet man då egentligen vad man vill bli? några enstaka fall kanske gör det, men övervägande delen av alla 9ondeklassare tror inte jag vet det. det jag hade på min lista om vad jag inte ville gå på gymnasiet för 3 år sedan ångrar jag idag att jag inte valde. hur kan man ha så väldigt fel?

herregud vad jag skriver. måste nästan hejda mig själv. jag har så många tankar och funderingar. hopp och önskningar. saker som jag inte vet om någon ens är intresserad av att lyssna på. därför tänkte jag att det kan vara bra att skriva här istället. då kan de som är intresserad av att lyssna på kan läsa, och de andra kan skita i det.
vet faktiskt inte vart all denna skrivglädje egentligen kom ifrån, kände bara att det var dags att jag gav alla bloggläsare en insikt i mitt liv, vilket jag inte tror att de haft förut. frågan är ju vad jag ska göra. men jag måste nog rappa på lite för att få saker och ting gjorda i mitt liv, så det är väl lika bra att gå och lägga mig nu så jag kan ta tag i morgondagens bestyr.


på tisdag fyller jag år. (grattis till mig själv i förskott)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0