lördag

herregud vad trött jag är. har jobbat varje dag hela veckan, och mer blir det imorgon.. men fick ju reda på att jag har storhelgstillägg ända fram tills måndag morgon istället för bara tills igår, så det gjorde min dag idag.
däremot har det varit en riktigt jobbigt kväll ikväll på jobbet. vi har jobbat och slitit och suttit extravak (med andra ord gått en man kort) så har varit riktigt jobbigt, och de har skrikit och gapat och hållit igång för fullt så jag är helt slut i huvudet. satt på golvet i duschen när jag duschade nu för jag inte orkade stå upp. skönt att jag slutade halv 9 ivf och inte kvart över :P


julen var riktigt bra ivf, jobbade på förmiddagen till 12, sen åkte jag till farmor en stund innan jag åkte hem och gjorde mig iordning för att åka och äta middag hos mamma. ordentligt med mat som det ska vara på jul! sen åkte jag bort till chris och hans föräldrar där tomten var och delade ut julklappar, satt där en stund och åt några skumtomtar innan vi åkte tillbaka till mamma och pelle för mer paketöppning.
fick pengar, klocka, uppläggningsfat, kläder, några delar till en servis vi  håller på att spara till och lite smått och gott :) fick julklapparna från chris sen när vi kom hem och då fick jag ett par dunsockar och första säsongen av både greys och dh! :D riiiktigt bra!
resten av julen har jag bara jobbat. 7-12 14-21.15 på juldagen, 14-21.15 på annandagen och idag hade jag långpass, så jobbade mellan 7,30 och 20.30. tur att man har 2 timmars rast mitt på dagen då så man kan ligga på soffan i personalrummet och sova säger jag bara!

Nu har jag satt chris i arbete så han står och donar i köket och gör en sallad med gummibönor som pharmaskinka :)mumma! så nu skulle jag tro att det blir lite dh och mat, sen direkt till sängen! kommer somna så otroligt skönt ikväll.. jobbigt bara att jag ska upp 6 imorgon för att jobba igen :p men nu vankas det mat, så bäst att jag plockar undan dumburken jag har i knät! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0