jag behöver väl inte sova?

nu sitter jag uppe inatt igen, som alla andra nätter. jobbar imorgon, 12-2115, och sen på fredag kl 7-16. fredagen känns vemodig. men det är ju bra timmar. jag måste verkligen tjäna ordentligt med pengar nu så vi kan åka iväg sen.

sitter och kollar på jordan rättsläkare nu, och det kan jag tänka mig att nattarbetarna på södergården också gör. har kommit fram till nu de senaste nätterna när jag jobbat att det faktiskt är rätt okej natt-tv nu förtiden. värre var det förut när det bara var tvshop på nätterna. gud, jag hade blivit tokig :S

men ska nog gå och lägga mig och försöka somna nu efter jordan, men det var så spännande så jag känner mig tvungen att sitta kvar och se slutet! när man sitter såhär med datorn i knät och en ASVARM morgonrock på sig är det verkligen hur varmt som helst, och mina fötter måste ha världens sämsta blodcirkulation för de är verkligen som isbitar. nackdelen där är väl att jag inte kommer hitta någon skön ställning att somna i. kommer ligga och vrida och vända och våndas av värme och kyla om vartannat.

i helgen måste jag skriva lappar till de nya drillisarna, samt till nybörjarflaggen. är ju trots allt tamburmajor, men jag fick ändå de nya flaggisarna, och det känns rätt bra, för nu har jag fått 3 timmars jobb i veckan på MoK istället för 1 som jag hade trott, och det är ju inte helt fel. sen är det asbra med las-dagar där också. jobbar en dag i veckan, men är uppskriven på alla dagar i månaden, förutom sommar och jullov =)

nu börjar jordan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0