välkommen hem!

nu är jag hemma efter ett härligt veckoslut i vår välkända skidort åre! det har varit en väldigt skön helg med skidåkning och allmänt mys :)
kom upp i onsdagskväll efter en nästan 4 timmar lång bilfärd, och inte mycket hände den kvällen, och det är inte värt att nämnas :P sen i torsdags klev vi upp för att göra oss iordning för skidbacken, trots att vädret inte var det allra bästa. fick åka fram och tillbaka och av och på med skidorna ett antal gånger innan vi kom fram till stället där man kunde köpa liftkort =) sen bar det iväg upp i backen. men jag med min vanliga tur kände att min inflammation i ryggen fortfarande ligger kvar, så vi åkte hem ganska tidigt, runt 2-3.. men det började regna också litegrann, och det är ingen höjdare heller :p torsdagen spenderade jag och söten inne i stugan med 2½ men avsnitt och lite csi =) vädret var ingen höjdare då heller, så känns inte som om vi missade så mycket.. sen åkte vi iväg på ica och handlade mat och gjorde ett stopp på chokladfabriken. det var massa provsmaker där, så det blev ju att man stannade kvar kanske lite längre än vad som var tänkt :p köpte ivf en lakritskola och en polkabräck :) sen hem och laga mat till oss 4, och så blev det lite spel =)
igår var det hur skönt väder som helst ute! det började lite vemodigt på morgonen med tjockdimma och ganska kallt, men sen när vi väl kommit ut till backen var det sol nästan hela tiden, och det var väldigt skönt måste jag säga! vi grillade korv i solen och hade det allmänt skönt. men helt plötsligt kom världens snöskur som senare övergick i någon form av småhagel, så vi åkte tillbaka till stugan. när vi kommer tillbaka åker vi in till årebyn och går runt lite och kikar i de få affärer de har, köpte lite fikabröd, och när vi kommer tillbaka till stugan skiner solen för fullt, så vi satte oss på altanen och fikade och njöt i solen :)
Kan summera denna helg som en väldigt bra helg! det var väldigt skönt att bara få komma hemifrån för några dagar, så nu är jag fit for school igen :)

imorgon på skolan ska vi ha nagelvård. det ska bli intressant :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0